2015. augusztus 6., csütörtök

24. Fejezet - Nem akartam, hogy lásd

Juliett Wahlberg


All I Want
Bambán pislogok magam elé, fülem mellett minden beszélgetésfoszlányt elengedek. Nem kimondottan foglalkoztat, hogy Jason és Ryan miről beszélgetnek, az igazat megvallva azt sem tudom, miért kell egyáltalán itt lennem, mikor akár otthon is maradhattam volna Rosaval.
- Tudod már, mit szeretnél? - kérdezi Jason, miközben szemével az étlapot fürkészi. Halkan sóhajtok, semmi étvágyam nincs.
- Hazamenni - mondom kedvtelenül, épp akkor, amikor a fiatal pincér megáll az asztalunk mellett.
- Sikerült választani? - kérdezi alaposan begyakorolt mosollyal az arcán, mindegyikünkre vetve egy pillantást. Csöndben ülök tovább a helyemen, talán ha nem mondok semmit, megúszom, hogy bármit fogyasztanom kelljen, hiszen még az előttem pihenő ásványvíz legyűrése is nagy kihívásnak bizonyul.
- Ryan, Harryvel nem beszéltél? - kérdezi Jason, mikor a pincér távozik. Nagyokat pislogva veszem tudomásul, hogy már le is adták a rendelést, bízom benne, hogy mikor a pincér visszajön, elém egy tányér sem lesz lerakva.
- De, még délután. Nem említette, hogy nem fog jönni - mondja a kérdezett, miközben nagyot kortyol az italából. Válaszát hallva a velem szemben pihenő székre pillantok, ami üresen árválkodva várja, hogy tulajdonosa megérkezzen. Úgy tűnik, hiába.
- A tegnap estét, - bár nem teljesen úgy alakult, ahogy terveztem, meg kell ünnepelni - dörzsölgeti kezeit Jason. Bár, nem teljesen úgy alakult, ahogy terveztem. Igen, ezzel én is pontosan ugyanúgy vagyok. Tagadni is felesleges; tovább tudtam volna élni anélkül, hogy a tegnap estét láttam volna, ám már késő ezen bánkódni.

Villámmal a salátámat piszkálom, nem hiszem, hogy két falatnál többet ettem volna belőle, mióta kihozták, de nem tehetek róla, hogy a gyomrom nagyjából akkora lehet, mint az öklöm.
- Nem jó a saláta? - érdeklődik Ryan, akinek tányérja üresen pihen maga előtt. Érzem magamon Jason pillantását, ha megoldható lenne válasz nélkül hagynám a kérdést, de nem lehetek udvariatlan.
- Semmi baja a salátának - válaszolok, anélkül, hogy Ryanre néznék. Tányéromat bámulom, az egyébként gusztusos salátától most felfordul a gyomrom.
Nagyot sóhajtok, próbálok eltekinteni a ténytől, hogy Jason és Ryan is engem bámul, mintha valami idegen lennék, aki csak úgy kérdezés nélkül leült melléjük az asztalhoz.
- Fizetnék - szólal meg Jason, miközben kezével int a pincérnek, aki alig fél perc elteltével már az asztalunk mellett áll.
- A salátát elcsomagoltassam? - kérdezi kedvesen, tekintetét rám emeli. Némán megrázom a fejem, majd egy halvány mosolyt eresztek felé, és felállva a kényelmesen kipárnázott székről indulok el kifelé, elhagyva az éttermet.

3 nappal később 

Alsó ajkamat beharapva húzom végig mutatóujjamat a jobbnál-jobb regényeken, melyekre alig pár perce hívta fel a figyelmem a könyvtáros nő, akivel mióta idejárok igen kellemesen kijövök. Mint megtudtam, a könyvtárnak van egy emeleti része is, ahol azokat a könyveket tárolják, amik már nem kikölcsönözhetők, mivel túl régiek, vagy csak egy példány van belőlük. Maga volt a megváltás, mikor a hölgy felajánlotta, hogy itt fent is nézelődhetek, - tekintettel arra, hogy röpke pár hét leforgása alatt többször fordultam meg itt, mint egyesek hosszú évek alatt. 
- Úristen, nagyon sajnálom - guggolok le azonnal a könyvért, amit nagy elmélkedésemben kivertem valakinek a kezéből, aki pont az mögül a polc mögül lépett ki, aminél nézelődtem. 
- Előfordul - érkezik a meglehetősen nyugodt válasz, miközben felállva a könyvvel a kezemben pillantok a velem szemben álló férfira. Szemeim elkerekednek, először fogalmam sincs, hogyan kellene reagálnom, végig kell gondolnom a helyzetet. 
- Mit keresel itt? - pislogok nagyokat az előttem állóra, aki úgy tűnik kivételesen nem olyan határozott, mint eddig mindig. 
- Beszélhetnék veled? - kérdezi, mély hangja rekedtesen cseng a fülembe. Hátat fordítok neki, lassan indulok el abba az irányba, amelyről jöttem. Végig érzem magam mögött Harry jelenlétét, és annak ellenére, hogy majd megöl a kíváncsiság, hogy vajon miről szeretne velem beszélni; képtelen vagyok megfordulni és ránézni. 
- Juliett, kérlek - szólal meg hirtelen, miközben maga felé fordít, s hátamat a könyvespolcnak nyomja. - Ne haragudj - engedi el a kezem azonnal. A biztonság kedvéért két kezével a hatalmas szekrénynek dől, ezzel kizárva, hogy elszökjek a beszélgetés elől. 
- Nem jöttél el vacsorázni legutóbb - jelentem ki, mintha neki nem lenne teljesen egyértelmű. Bólint, nyilvánvalóan nem leptem meg a kijelentésemmel. 
- Tudtam, hogy te is ott leszel - mondja, zöld szemei arcomon cikáznak. Ajkaim elválnak, ám mielőtt bármit is mondhatnék, Harry ismét megszólal: 
- Juliett, én.. Nem akartam, hogy lásd. Érted? - jön közelebb, mire én automatikusan préselem jobban oda magam a szekrényhez. 
- Mit? Miről beszélsz? - kérdezem elhaló, - kissé remegő hangon. Harry elszakítja rólam a tekintetét, egy perc erejéig a lábunk alatt pihenő kasmír szőnyeget bámulja. 
- Ahogy.. - nem fejezi be, ismét rám pillant. Azonnal tudom mire gondol. A pár nappal ezelőtti események bizonyára hosszú időkre belevésték magukat az emlékezetembe, de azt egyszerűen képtelen vagyok felfogni, hogy Harryt miért foglalkoztatja ez. Láttam, ahogyan Harry üti azt a férfit, egészen addig, míg az már magáról is alig tudva elárult neki valamit. 
- Felejtsük el, Harry. Komolyan - mondom fejemet rázva, a szőnyeget bámulva. Mivel nem érkezik semmi válasz lezártnak tartom a beszélgetést, indulnék tovább a könyvek közt válogatni, ám két erős kéz nem enged. 
- El tudnád felejteni? - kérdezi Harry, hangja egészen más, mint eddig. Gúnyos, cinikus, mint aki megakarja mutatni, hogy milyen erős ő valójában. Határozottan állom a pillantását, bosszant, hogy milyen gyorsan tud teljesen megváltozni a személyisége. Közel megyek hozzá, arcom pár milliméterre van az övétől. 
- Soha nem fogom elfelejteni - hangsúlyozom a soha szócskát. Harry szemei cikázni kezdenek az arcomon, az öreg szekrény halkan recseg, ahogy kezeivel megszorítja azt. 
- Nézd, én - egyik kezével hajába túr, nagyot sóhajt. - Felejtsd el - motyogja, állkapcsa megfeszül, ahogy másik kezét végighúzza az én kezemen, majd sietős léptekkel távozik. Bambán pislogok utána, kezemmel végigsimítok ott, ahol az előbb még az ő keze járt, jóleső libabőrt hagyva maga után. Mégis mi a fene történik velem? Vele? Velünk? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése